Hukka-Putki ry

Hupu-pisteet

Miksi Hupu-pisteitä tarvitaan?

Seuran toiminta pyörii lähes yksinomaan talkoovoimin. Voimme olla syystäkin ylpeitä, sillä olemme saaneet paljon aikaiseksi työmyyrien ansiosta! Kaikkien seuran jäsenien etu kuitenkin on, että työ jakaantuu mahdollisimman tasaisesti – ettei väsytetä niitä ahkerimpia, jotka tekevät oman osansa lisäksi paljon, paljon muutakin. Hupu-pisteiden avulla varmistamme, että seuran tuomista eduista hyötyvät eniten ne, jotka tukevat toimintaa omalta osaltaan.

Mistä Hupu-pisteitä saa?

Hupu-pisteitä saa kaikesta Hukka-Putken eteen tehdystä talkootyöstä. Talkootyötä on esimerkiksi toimihenkilönä toimiminen Hukka-Putken järjestämissä kilpailuissa, mätsäreissä ja talkoissa, toimikuntien jäsenten tekemä varsinaiset ja valmistelevat tehtävät sekä kouluttaminen ja valmentaminen.

Paljonko Hupu-pisteitä tarvitaan?

• Hukka-Putken vakiovuoroille (eli ohjattuihin tai omatoimiryhmiin) pääsee, jos on vähintään 24 pistettä kerättynä kahden edellisen kauden eli 12 kuukauden aikana
  • Kaudet ovat helmi-heinäkuu ja elo-tammikuu
  • Kursseilta ohjattuihin ryhmiin siirtyvät ja uudet jäsenet: vakioryhmäpaikan voi ottaa vastaan, vaikkei pisteitä vielä ole, mutta ensimmäisen treenikauden aikana on kerättävä 12 pistettä.
  • Hukka-Putken hoopers-, toko- ja rally-tokoryhmiin pääsee, jos on vähintään 12 pistettä kerättynä kahden edellisen harjoituskauden aikana.
  • Jos ryhmiin pyrkijöitä on enemmän kuin paikkoja, niin etusijalla ovat he, joilla on eniten pisteitä kerättynä.
  • Pisteitä ei tarvitse, jos harjoittelee vain itsenäisesti tai osallistuu maksullisille kursseille (esimerkiksi alkeis- ja jatkokurssit).
  • Pisteitä on mahdollista kerätä takautuvasti, jos vasta aloittaa vakioryhmissä. Tästä tulee sopia ryhmävastaavan ja pistevastaavan kanssa.
  • Mitä enemmän pisteitä kerää, sitä edullisemmin voi hankkia avaimen itsenäistä treenaamista varten.  (> Avainedusta lisää).
  • Hupu-pisteiden lisäksi seuran jäsenmaksu tulee olla maksettuna ja lisenssi hankittuna.

Harjoituskaudet

Kalenterivuosi on jaettu kahteen kuuden kuukauden mittaiseen harjoituskauteen:

• elokuu-tammikuu
  • helmikuu-heinäkuu

Hupu-pisteiden kerääminen

• 1 talkootunti = 1 Hupu-piste
  • 1 leipomus (pellillinen suolaista tai makeaa piirakkaa, tai 15–20 pikkupullaa tai muffinssia) = 5 Hupu-pistettä
  • Leipomalla voi hankkia korkeintaan 20 pistettä vuodessa. Yhteen tapahtumaan voi leipoa vain 5 pisteen edestä. Leipomisesta ja siitä mitä tuo tulee sopia etukäteen buffettivastaavan kanssa.
  • Talkookeiton keittäminen 5 pistettä. Hupu maksaa tarvikkeet. Sovittava kanttiinivastaavan kanssa.
  • Tuomalla talkoisiin oman laitteen, koneen tai peräkärryn saa sen käyttöajalta pisteitä omien, talkootyöllä ansaittujen pisteiden lisäksi. Esimerkiksi kärryn, raivaussahan tai trimmerin tuomisesta talkoisiin tulee sopia etukäteen talkoovastaavien kanssa.
  • Hukka-Putken jäsen voi tuoda kisoihin tai talkoisiin perheenjäsenensä, jolloin tämän tekemistä tunneista tulevat pisteet jäsen saa itselleen.

Hupu-pisteiden ilmoittaminen

Hupu-pisteet ilmoitetaan tällä lomakkeella >>

Pistevastaava pitää kirjaa ilmoitetuista pisteistä ja tarkistaa vakiovuorojen tai uusien ohjattujen ryhmien alkaessa, että kaikilla osallistujilla on tarpeellinen määrä pisteitä kerättynä.

Lisätietoja pistevastaavalta
hupu.pisteet (at) gmail.com