Sagin nuorten koirien valmennusryhmä Itä-Suomen alueella - haku käynnissä!

09.08.2013

Sagin alueelliseen valmennusjärjestelmään liittyen olemme suunnitelleet perustettavaksi tavoitehakuisesti treenaaville nuorille koirille oman 6 koirakon valmennusryhmän Itä-Suomen alueelle. Tavoite on, että koira saavuttaa kisaiän viim. 5/2014 ja silloin starttaamme yhdessä Harrin opastuksella I lk kisat. Koirakon ei tarvitse olla käynyt agilityn alkeiskurssia ja parempikin, jos se on käymättä. Ohjaajan agilitykokemus katsotaan eduksi.

Ryhmään voi hakea myös aikuisikäisen koiran kanssa, jos olette haaveilleet agilityn aloittamisesta tai olette ihan ”vasta-alkajia”.

Valmennus toteutetaan ajalla 10.11.2013 - 31.5.2014. Ryhmä kokoontuu lauantaisin, kerran kuukaudessa, Koirakoulu ACE:lla Kuopiossa ja valmentajana toimii Harri Katainen.

Kokoontumisten aikana tehdään eri sisältöisiä agilitytreenejä ja jonkin verran mukana on myös teoriaa. Harri arvioi kunkin koirakon etenemistä yksilöllisesti ja sen perusteella hdessä koiran ohjaajan kanssa suunnittelee kouluttamista eteenpäin.

Varsinainen koirakon kouluttaminen tapahtuu tapaamisten väliajoilla joko ACE:n koulutusryhmissä, koirakon omassa seurassa tai muussa koirakon valitsemassa paikassa. Näistä kustannuksista kukin osallistuja vastaa itse.

Valmennuksen hinta on 25e / koirakko / kerta. Matkakustannuksista jokainen huolehtii itse. Teidän kannattaa kysellä, voisiko kunkin oma seura olla mukana kustannuksia jakamassa, koska tästähän saa tieto-taitoa eteenpäin seuroihin vietäväksi.

Koirakolla tulee olla voimassa oleva joko kilpailu- tai harrastuslisenssi ja rokotukset kunnossa. Lisäksi hakemukseen tarvitaan seuran puolto (s-posti, josta ilmenee puolto, puheenjohtajan nimi ja yhteystiedot, toimita puoltopyyntö Hupun hallitukselle viimeistään 23.8.)

Hakemuksessa tulee olla omat ja koiran tiedot, motivaatio, tavoitteet, sitoutuminen ja koiraharrastus-tausta sekä yhteystiedot (nimi, osoite, puh.nro, e-mail)

Ryhmä muodostetaan hakemusten perusteella. Laitathan vapaamuotoisen hakemuksesi tulemaan 31.8. mennessä osoitteella phalonen(at)student.uef.fi
Valinnat tehdään ti 3.9. ja hakijoille ilmoitetaan s-postilla päätös.

Lisätietoja valmennuksesta antaa Päivi Halonen, VarPS
Itä-Suomen Aluevalmennuskoordinaattori