Muistutus lisenssin ja vakuutuksen hankkimisesta

12.09.2017

Syyskausi on lähtenyt mukavasti käyntiin. Olemme käyneet läpi vakioryhmäläisten lisenssit, ja huomanneet että lisenssi puuttuu vielä muutamilta treenaajilta. Jos olet hankkinut lisenssin vasta äskettäin, voi olla ettei tieto ole päivittynyt vielä tietokantaan. Jos lisenssi kuitenkin vielä puuttuu kokonaan, niin hommaathan sen mahdollisimman pian. Tarkistamme lisenssit uudelleen parin viikon päästä.

Ilman lisenssiä ei voi treenata vakioryhmissä

Kaikilla ryhmissä treenaavilla, sekä omatoimiryhmissä että muissa, on oltava voimassa oleva agilitylisenssi (A, B tai C). Vain lisenssin haltijalla on oikeus osallistua SAGIn ohjauksen ja valvonnan alaisuudessa järjestettäviin tapahtumiin (C-harrastajalisenssi) ja virallisiin kilpailuihin (A- tai B-lisenssi).

Vakuutus kannattaa sisällyttää lisenssiin

Lisenssiin voi ottaa mukaan urheiluvakuutuksen (Sporttiturva), jos vastaavaa vakuutusta ei ole hankkinut aiemmin muualta. Urheiluvakuutus on voimassa kilpailuissa, harjoituksissa ja leireillä sekä näihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin (max. 3 kk:n pituisilla matkoilla). Agility on laji jossa sattuu ja tapahtuu, ja vakuutuksen osuus lisenssimaksusta on hyvin pieni.

Lisenssin hankkiminen

Lisätietoa lisenssityypeistä, lisenssien hinnoista ja urheiluvakuutuksesta saat SAGIn sivuilta, http://www.agilityliitto.fi/kilpailut/lisenssi/. Ohjeet lisenssin ostoon: http://www.agilityliitto.fi/kilpailut/lisenssi/osta-lisenssi/.

- Hallitus